HANDELSBETINGELSER HOS SPIRIT OF WONDER
Generelle oplysninger
Spirit of Wonder
Blæsenborg 8
5000 Odense C
CVR nr.: 41225149
Telefon: 53535071
E-mail: mail@spiritofwonder.dk
Priser
Hos Spirit of Wonder tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.
BETALING
Spirit of Wonder modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron eller MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
LEVERING
Der sendes varer 1-2 dage om ugen. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage herefter.
Jeg sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 39DKK medmindre du køber for over 1000DKK, så er porto til pakkeshop gratis. Varer vil blive leveret ved nærmeste GLS pakkeshop.
Ved levering til udlandet vil der pålægges yderligere leveringsomkostninger.
Dine varer sendes med GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Reklamationen gælder yderligere heller ikke forgyldning da dennes holdbarhed er meget afhængig af hvordan man bruger produktet – nogle personer kan bære forgyldte smykker i mange år uden der sker noget og andre har en specifik kemisk sammensætning, der kan gøre, at forgyldningen forsvinder hurtigere.
Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Spirit Of Wonder
Blæsenborg 8
5000 Odense C
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav – varen skal sendes direkte til virksomheden.
Kontakt
Jeg svarer på mails 2 gange om ugen, da jeg kun er mig om virksomheden og jeg ellers bruger mine dage sammen med min syge dreng. Jeg håber på Jeres forståelse. Hvis det er vigtigt, kontakt da tlf. 53535017
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende ordrenummer så pengene kan sendes retur. Der kan gå op til 14 dage fra jeg har modtaget varen til pengene er retur på din konto.
Returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på mail@spiritofwonder.dk I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. I pakken skal du vedlægge ordrenummer og meget gerne årsag til returnering. Sende varen til:
Spirit Of Wonder
Blæsenborg 8
5000 Odense C
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav – varen skal sendes direkte til virksomheden.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom – i så fald vil der kræves et beløb på 70 DKK for returforsendelse til virksomheden.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge et ordre nummer i pakken.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Du får tilbagebetalt pengene, når vi har modtaget varen.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: mail@spiritofwonder.dk